Wednesday, December 14, 2011

Ayat Pengasih


Mari lah kita amalkan ayat2 pengasih yang dipetik dari ayat2 quran yg menjadi amalan masyarakat Islam. Yang mana ianya 1000X lebih baik dari melakukan kerja2 syirik dan menyekutukan Allah.


1.     Surah Yusuff ayat 4.
Surah Yusuf ayat 4 dan Surah Thahaa ayat 39 seperti di bawah ini. Bagi sesiapa yang sudah mengamalkan, Alhamdulillah.. teruskan... Ayat ini adalah ayat pengasih bagi mengeratkan lagi hubungan suami isteri dan ianya juga boleh untuk anak-anak (so that anak hormat kita sebagai ibu bapa mereka), keluarga dan sahabat handai.
 
 
"Idz Qaala Yuusufu Li Abiihi Yaa Abati Inni Ra Aitu Ahada' Asyara Kaukabauw Wasy Syamsa Wai Qamara Ra aituhum Lii Sajidin"

Maksudnya: Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya,"Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku..."

Amalkan surah Yusuff, ayat 4 sebanyak 3 kali selepas setiap kali solat. Boleh juga dibaca semasa suami tidur dan hembuskan pada ubun-ubun kepalanya dengan niat kasih sayang akan kekal dalam hatinya untuk kita.


Dengan mengamalkan membaca surah Yusoff, ayat 4, dan disambung dengan surah Thaha, ayat 39, bila di hadapan suami atau pasangan. Memadai dengan membaca di dalam hati. Kedua-dua ayat ini juga elok diamalkan 3 kali selepas setiap solat agar dikasihi oleh orang ramai.


Kemudian sambung Surah Thaaha Ayat 39

"Walqoitu 'Alaika Mahabbatam Minnii Walitush na'a 'Alaa 'Ainii"

Maksudnya: "Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu diasuh di bawah pengawasanku."


2.          Surah Waqiah dan Yusuff . Bagi amalan untuk pasangan bolehlah lakukan begini:

Bacakan surah Waqiah ayat 36-38

fajaalna hunna abkar.  ’urubann atrooba.. li as ha bilyamin (7x)

Dan Kami jadikan mereka gadis-gadis perawan. Penuh cinta lagi sebaya umurnya. (Kami ciptakan mereka) untuk golongan kanan.

Selepas itu baca Surah Yusuf ayat 4...
 

izqolaa yusufu liabi hiyaa abati inni roai tuahada asyarokau kaban washsham sawal qomaro roai tuhum li saa jidin (7x)

kemudian bacalah ayatul qursi 3x, Al ikhlas, Annas dan Al Falaq 3x.. tiup kt dlm air..buh dlm cawan...minumlah dan selebihnye sapu kt muke sebelum tdo...dan disertai dgn solat hajat tiap2 malam...bermohonlah dgn Allah..

3.        Surah Al-Ahqaf ayat 15. 

  Ia diamalkan untuk kebahagian keluarga. Amalkan membaca


Wawossoynal insana biwalidaihi ihsana, hamalat hu ummuhu kurhan wawadhoat hukurha, wahamluhu wafisoluhu salaasuna shahran hatta iza balagho ashuddahu wabalagho arbai nasanatan qola rabbi awzikni an’ashkuro nikmatakallati anam’ta alayya waala walidayya waan ak’mala solihan tardho huwa asslih lii fii zurriyyati,  inni tubtu ilaika wainni minalmuslimin.

"Ya Tuhanku, tunjukanlah aku untuk mensyukuri nikmat Engkau yang telah Engkau berikan kepadaku dan kepada ibu bapakku dan supaya aku dapat berbuat amal yang soleh yang Engkau ridhai; berilah kebaikan kepadaku dengan (memberi kebaikan) kepada anak cucuku. Sesungguhnya aku bertaubat kepada Engkau dan sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri".


Penjelasan:
Ibnu Abbas berkata: “Allah mengabulkan do’a Abu Bakar, ia dapat memerdekakan sembilan orang mu’min diantaranya Bilal dan Amir Bin Mughirah. Tidak ada suatu kebaikan yang dikehendaki oleh Abu Bakar kecuali Allah memberi pertolongan kepadanya sehingga dapat melaksanakannya. Dan ia berdoa dengan ASHLIHLI FI DZURRIYATI, maka Allah pun mengabulkan doanya, sehingga tidak seorangpun anaknya kecuali beriman semuanya. Pada Abu Bakar berhimpun nikmat berupa Islamnya kedua ibu bapa serta anak-anaknya, Abdurrahman dan Abu Atik. Hal ini tidak terjadi pada seorang pun diantara sahabat Nabi.”

4.       Surah Al imran ayat 14

 Zuyyina linna sihubbush shahawa timinan nisa iwalbani nawalqana tiril muqantaroti minazzahabi walfiddati walkhoi lilmusawwamati wal an a’ miwal harth, zhalika mata ulhayatiddunya, wallahu indahu husnul maab.

Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini, yaitu: wanita-wanita, anak-anak, harta yang banyak dari jenis emas, perak, kuda pilihan, binatang-binatang ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik (surga).

-    Diamalkan 10x setiap hari supaya sesiapa memandangnya akan jatuh kasih..

-   Ayat ini boleh digunakan untuk mencari jodoh. Baca ayat ini sambil membayangkan wajah orang yang dikehendaki,tiup ditelapak tangan dan sapukan kemuka, insya Allah orang yang dikehendaki jatuh kasih.


5.       Sarah Al-Imran ayat 103-104


Waktasimu bihablilla hi jamian wala tafarroqu, wazkuru nikmatalla hialaikum izkuntum okda faallafa baina qulubikum faasbahtum binikmatihi ikhwanan wakuntum ala shafa hufrotin minanna rifa anq qozaakum minha, kazalika yubaiyinulla hulakum aayatihi la allakum tahtadun. Waltakum mingkum ommatui yad u’  ila alkhoiri wayakmuru nabilmakru fiwayanhau na anilmunkar,  waula ika humul muflihun

Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai-berai, dan ingatlah akan ni’mat Allah kepadamu ketika dahulu (masa Jahiliyah) bermusuh-musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena ni’mat Allah orang yang bersaudara; dan kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu daripadanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk.  Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang ma’ruf dan mencegah dari yang munkar; mereka adalah orang-orang yang beruntung.

Baca ayat ini untuk tujuan pengasih dan untuk melembutkan hati.Boleh juga ditulis pada 15 haribulan Hijrah dan baca doanya yang khusus.

Selain itu ayat ini juga boleh digunakan supaya cakap kita didengar orang, sesuai untuk ibubapa, guru dan para penceramah. InsyaAllah segala perkataan akan dipatuhi dan akan memberi kesan kepada orang yang mendengar.


6.       Surah Al-Imran Ayat 173-174

Allazinaqa lalahumunna suinnanna saqad jamau’ lakum fakhshauhum fazadahum imaanan waqalu hasbunalla huwanikmal wakil. Fainqolabuu binikmatin minallahi wafadlillam yamsashum su unnn wattabau’ ridwanallah, wallahu zu fadlin Azim.

(Yaitu) orang-orang (yang menta’ati Allah dan Rasul) yang kepada mereka ada orang-orang yang mengatakan: “Sesungguhnya manusia 250 telah mengumpulkan pasukan untuk menyerang kamu, karena itu takutlah kepada mereka”, maka perkataan itu menambah keimanan mereka dan mereka menjawab: “Cukuplah Allah menjadi Penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung”.  Maka mereka kembali dengan ni’mat dan karunia (yang besar) dari Allah, mereka tidak mendapat bencana apa-apa, mereka mengikuti keridhaan Allah. Dan Allah mempunyai karunia yang besar

Amal ayat ini denganmohon pada Allah supaya dimudahkan urusan, dikasihi. digeruni musuh, diluaskan rezeki, terpelihara dari bala.Baca ayat ini 450 kali.


7.       Surah Al-A’raf ayat 43

Wanazakna ma fi sudurihim min ghillin tajri min tahtihimul anhar, waqalulhamdulilla hiallazi hadaana lihaza wama kunna linahtadiya laula an hadanallah, laqad jaa atrusulu rabbina bilhaq,  wanuuduu ant tilkumul jannatu urithtumuha bima kuntum takmalun.

Dan Kami cabut segala macam dendam yang berada di dalam dada mereka; mengalir di bawah mereka sungai-sungai dan mereka berkata: “Segala puji bagi Allah yang telah menunjuki kami kepada (surga) ini. Dan kami sekali-kali tidak tidak akan mendapat petunjuk kalau Allah tidak memberi kami petunjuk. Sesungguhnya telah datang rasul-rasul Rabb kami, membawa kebenaran”. Dan diserukan kepada mereka: “Itulah surga yang telah diwariskan kepadamu, disebabkan apa yang dahulu kamu kerjakan”

Ayat ini boleh digunakan sebagai pendamai. Tulislah ayat ini dengan menggunakan pen tanpa dakwat ke atas makanan (kuih-muih, roti dan sebagainya). Kemudian dibahagikan kepada satu-satu kumpulan atau keluarga yang sering bertengkar. InsyaAllah, apabila mereka makan makanan tersebut, Allah akan satukan hati-hati mereka. Sentiasa dalam kasih-sayang dan tolong menolong. Ayat ini juga boleh digunakan sebagai penyakit dalaman seperti jantung, hati paru-paru, buah pinggang, pankreas dan sebagainya

29 comments:

Delima said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ARISHA said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Alhamdulillah. . Terima kasih hanya segala kebaikan Allah jualah yg memberi.

rossie's said...

Salam, blog bagus tapi latar belakang lagu rasa nya tak sesuai dengan apa yang di tajukkan.

Sekian.

ARISHA said...

Wslm... Rossie.. rasanya lagu ni amat sesuai sebab lagu tu menceritakan psl pengalaman mistik seorang pengunjung hotel.. x semestinya kita kena letak lagu melayu jer..

Anonymous said...

It is not my first time to visit this website, i am browsing this web site dailly and take pleasant data from here every day.


Review my web-site: descargar ares

Anonymous said...

tukar background boleh? susah la nk baca text... :(

Mhayy Truzzmajjuutruuzzllahhhmhayyy said...

Perfect banget !
Copy ya ki :D

Anonymous said...

This paragraph will help the internet users for creating new
web site or even a blog from start to end.

my web-site ... adult friend finder

Anonymous said...

I've been browsing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It's pretty worth enough for me.
Personally, if all site owners and bloggers made good
content as you did, the web will be a lot more useful than
ever before.

my blog; chatear

Anonymous said...

Hi there, I log on to your new stuff regularly.
Your humoristic style is awesome, keep up the good
work!

Feel free to visit my weblog this youtube.com video

Anonymous said...

Hey There. I discovered your blog the use of msn. This is an
extremely well written article. I'll make sure to bookmark it and return to read extra of your helpful info. Thank you for the post. I will definitely return.

Here is my page true nutrition code at www.youtube.com

Anonymous said...

Thanks very nice blog!

Here is my blog post ... this article emusic review

Anonymous said...

Hello, just wanted to say, I enjoyed this article.
It was funny. Keep on posting!

Review my weblog - www.youtube.com video emusic review

Anonymous said...

They don't tell you how much it is until you decide to order. Surgery in some cases can remove or stiffen the floppy tissues causing the snoring sound. This forward movement is critical to snoring cures.

Here is my web blog - anti snoring :: fightzonelive.altervista.org ::

Anonymous said...

Thanks on your marvelous posting! I definitely enjoyed
reading it, you could be a great author. I will be sure to
bookmark your blog and may come back from now on.
I want to encourage that you continue your great work, have a nice morning!


my web page ... quest bars coupon

Anonymous said...

Hurrah! Finally I got a blog from where I know how to truly get valuable data concerning my study and knowledge.


Here is my web-site ... quest bar review

Anonymous said...

I'm gone to convеy my little brοthег, that he shοulԁ аlsο visit this weblog on regulаr bаѕis to take upԁаteԁ fгom
nеwest news.

my web sitе :: reputation management definition

Anonymous said...

Magnificent goods from you, man. I have
remember your stuff prior to and you are simply extremely fantastic.
I actually like what you have got here, certainly like what
you're stating and the best way by which you assert it.
You are making it enjoyable and you still care for to keep it smart.

I can not wait to learn much more from you. That is actually
a wonderful site.

My blog - quest bar coupon

Anonymous said...

Hello there, I discovered your blog by the use of Google
whilst searching for a comparable topic, your web site got here up, it
appears to be like good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

Hi there, just became aware of your blog thru Google, and located that
it is truly informative. I'm gonna watch out for brussels.
I will be grateful in case you proceed this in future.

Lots of other people will be benefited out of your writing.
Cheers!

my web blog Lee Trotman SCE

Ncup Cheater said...

alhamdulillah sangat bermanfaat, izin mempraktekkan gan :-)

Ncup Cheater said...

alhamdulillah sangat bermanfaat, izin mempraktekkan gan :-)

Ncup Cheater said...

alhamdulillah sangat bermanfaat, izin mempraktekkan gan :-)

Ncup Cheater said...

alhamdulillah sangat bermanfaat, izin mempraktekkan gan :-)

ARISHA said...

Silakan sahabat..

Anonymous said...

gan kalo mau ngamalin buat ngeluluhin hati mantan ane biar bisa balikan lg,,ngamalin yg mana y?

ARISHA said...

Amalkan yang nomor 4 gan

Anonymous said...

So, Far east indian astrology is founded on the conventional lunar work schedule, that's 14 periods in the celestial
body overhead. There are numerous autos that are good enough
to be used in other countries, but should not be included in The japanese.
Body these factors are necessary adequate that you
discover Spanish?

#5 Learning To Speak Spanish With Publications here Epperson

Anonymous said...

Just about the most handy approaches to learn that is as a result of online
courses like Rocket Spanish. Its originates and origins may go in terms of about three meters subterranean, and
it is impossible to do away with. As a result, resolve
for your goals is crucial.

The dietary plan advocates the examples below guidelines:
here Bayne Bayne